איך מתנהלים בפגישה? (חלק ב)
אז אחרי שדייקנו, דאגנו שיהיה נוח ונעים, עשינו כבוד, הקשבנו ואירחנו, מצרפת נקודות נוספות למחשבה:
ריקוד עם גבולות – חשוב מאוד שנהיה ערים למנגינה של השיח בזמן אמת. אם היא מתחילה להראות סימני חוסר עניין, ממהרת, או פתאום קיבלה הודעה מטרידה, נתייחס, נקצר או שנתאם למועד אחר.
אנושיות, הכלה ורגישות לצד השני היא א׳ ב׳ בכל בנייה של מערכת יחסים אישית או עסקית.
״אני מבינה שאת מאוד עמוסה, אשלח לך חומר מסודר במייל ואשמח לתאם שוב או לנהל שיחה טלפונית״
״אני רואה שקיבלת שיחה שדורשת את תשומת הלב המיידית שלך. בואי נקצר את הפגישה, מודה על הזמן ואדאג להיות איתך בקשר בהמשך״
אומנות הבקשה המכבדת – כשאנחנו באים לבקש משהו ממישהו אחר חשוב לשים לב שאנחנו מבקשים בקשה שלא גורמת לצד השני אי נוחות
ומצד השני חשוב לבקש ממקום של עוצמה והתפתחות – ממקום של למידה, צמיחה ויכולת
״אני מבקשת שתבדקי את האפשרות שאשתלב כספק אצלכם, אעריך כל תשובה״
״אני מבינה שאני מבקשת ממך לסמוך עליי ושאנחנו לא מכירות, אשמח להעביר לך מידע ולהמתין בסבלנות להזדמנות הראויה עבורי״
להקל, לפשט ולארגן את החומרים והמידע – אנחנו צריכים לוודא שיהיה לצד השני קל, פשוט ונגיש לעזור לנו ולהעביר מידע עלינו.
היא לא אמורה לעבוד עבורנו לארגן חומרים, לתרגם את המשמעות ולהתחיל לקצר ולסכם את המידע – התפקיד הזה הוא שלנו!
נארגן את החומרים בצורה ממוקדת – כמה שורות שאותם אפשר גם להעביר בווטאפ, חשוב שנדאג בנוסף גם להכין חומר מסודר בהרחבה, אותו אפשר יהיה להעביר במייל
וכבונוס נוסיף כמה מילים עלינו ועל הערך שאנחנו מביאים
אינטרס זו לא מילה גסה – כן, כולנו בעלי עניין. כשמצליחים להפנים את הנקודה הזאת הרבה יותר קל לנו לבקש בלי להתפתל ולתת בלי להרגיש מנוצלים.
״אני זקוקה לעזרה או חיבור ונראה לי שאת מכירה הרבה אנשים ותוכלי לחבר אותי״
״אני זקוקה למישהו שיחשוב איתי, כיוון שאני מאוד מעריכה את צורת המחשבה שלך אשמח שתפני לי זמן ותחשבי איתי״